Kediler Neden Suyu Sevmez ?

Kediler de tıpkı insanlar gibi farklı karakterlere sahiptir. Genel olarak hoşlandıkları veya hoşlanmadıkları şeyler olduğu gibi bunlar farklılık da gösterebiliyor.

Kediler Suyu Neden Sevmez?

Bu toplum arasında kedilere dair bilinen en temel noktalardan biridir; kediler suyu sevmez! Bunu anlamak için kediyi alıp duşun altına sokmanıza gerek yok. Onu banyonun kapısından içeri sokmanız dahi yeterlidir. Kedilerin temizliklerine bu kadar düşkün canlılar olmasına rağmen suyu sevmemeleri oldukça şaşırtıcı gelebilir. Kendilerini mütemadiyen yalayarak temizleyen bu sevimli hayvanlar iş su ile bir araya geldiğinde pek de sevimli olmayabiliyorlar. Esasında bunun için oldukça haklı sebepleri olduğunu da söyleyebiliriz. Islanmış kıllar onları ciddi anlamda rahatsız eder. Kediler ıslandıktan sonra kısa sürede kuruyamazlar. Bu ıslaklık ve uzun süren kuruma süreci sonrasında vücut ısıları çok hızlı düşer ve üşüyerek titremeye başlarlar. Bıyıklarındaki ıslaklık kedilerin duyularına dayalı algılarını sınırlayarak kafalarını karıştırmaktadır. Kedilerin kendilerini yalayarak temizlediğinden bahsetmiştik. Bu temizleme işlemi onlar için vücutları kuru olduğunda oldukça kolay ve keyiflidir ancak ıslak olduklarında işin o kadar da kolay olduğunu söyleyemeyeceğiz. Çok daha fazla zaman harcamaları gerekir ve yorulabilirler. Bir diğer önemli mesele insanlar için de geçerli olan kulağa su kaçmasıdır. Kedilerin kulak yapıları oldukça kıvrımlı olduğu için su kaçması durumunda oldukça rahatsız olurlar. Eğer bu kıvrımların içerisinde su kalırsa bu da kulak enfeksiyonlarına sebep olabilir. Unutmamak gerekir ki kedilerin kendilerine has bir yaşam şekli vardır ve insanlar gibi yıkanma ihtiyacı duymazlar. Kedinizi sık sık yıkamanız onun kendini yalayarak temizleme alışkanlığını da bozabilir. İşe veteriner hekimler tarafından bakıldığında kedinin yıkanması konusunda iki ayrı fikir vardır. Bir grup veteriner kedilerin kesinlikle yıkanmaması gerektiğini savunurken bir diğer grup kedinin belli periyodlarda yıkanmasında hiçbir sıkıntı görmemektedir.

Hangi evcil hayvanı besliyorsunuz ?